Re: [Linux] redhat 9.0 da komutlar sbin den çalışıyor

From: Ekin Meroglu (ekin@fisek.com.tr)
Date: Tue 31 May 2005 - 12:12:10 EEST

Merhaba;

Mon, 30 May 2005 09:58:45 +0300 tarihinde
yaşar tunçez <ytuncez@gmail.com> yazmis:

> Redhat 9.0 yüklü makinada denemeler yapıyorum. Ama örneğin adduser,
> userdel v.s gibi komutları komut çalıştır penceresinden doğrudan
> çalıştıramadığım gibi söz konusu komutları çalıştırabilmek için
> /usr/sbin dizininde ./deluser yapmam gerekiyor. Halbuki başka
> dağıtımlarda doğrudan çalışıyordu.
> Teşekkürler.

root olmak icin su komutunu kullandiginizda PATH'inizde /sbin bulunmuyor, /sbin icindeki komutlari yerlerini belirterek kullanmaniz gerekiyor.
su - kullanin, root haklari ile birlikte root icin tanimli ortam degiskenlerine de sahip olun boylelikle..

Ekin Meroğlu
ekin@fisek.com.tr

Ankara : 0.312.3857026  /  Istanbul : 0.216.4284693