[Linux] Re: [Etkinlik-cg] soru

From: Arda Çetin (arda@linux-sevenler.org)
Date: Thu 26 May 2005 - 21:27:57 EEST

Merhabalar,

Konunun etkinlik calisma grubu ile bir alakasi yok! Bu yuzden yazismaya lutfen
linux@liste.linux.org.tr listesinden devam edelim.

On Thursday 26 May 2005 21:14, FREEDOM wrote:
> aramizda linux kullanan varsa (sacam bi cumle ama olsun) nasil
> katlaniyosunuz linuxe . ben win ile lin arasinda bir karsilastirma yaptim
> ve sonucu asagiya yazdim.

Uzunca bir suredir kapali kaynak kodlu isletim sistemlerine ihtiyac duymadan
gul gibi yasiyorum. Buna katlanmak degil eglence denebilir ancak.
Bu karsilastirmalar kullanicidan kullaniciya degiskenlik gostermektedir.

Mesela ben, en son bir WinXP kurulu bilgisayara zorulu olarak gecen iki hafta
onceki Telekom Avrasya fuarinda bir cikti almak icin oturdum ve Word'u acip
bir cikti alamadim.
Oysa Linux'da cok kolay bir sekilde yazicidan cikti alabiliyorum. Yani buna
"zorunlu katlanma" degil, kolaylik ve eglence olarak algiliyorum.

(....)
> linux(mandriva, suse 9.3, mandrake 10.1, debian) windows(x)
> mp3 calmiyor mp3 caliyor
> filim izleyemiyorum filim izleniyor
> cd yazamaiyorum cd yaziyor
> kde durmadan cokus hatasi veriyor en azindan coktugunde tam cokuyor
> 1 hafta icinde 3 kere format atmak zorunda kaldim valla linuxe gecmeden
> once 2 aydir format atmamistim
> ve defalarca linux kilitlendi reset atmam gerekti. kilitlenme arada bir
> oluyor
> + photoshop, flash, 3dmav gibi yazilimlarda calisiyor

Bu yazdiklarinizin(mp3, film cd yazma vb.) hepsini o belirttiginiz Linux
dagitimlarin hepsinde yapabiliyorum. Bunun icin ayrica bir kursa gitmek,
egitim gormek yada bir yetenek gerekmiyor. (Benim icin gerekmediyse kimse
icin gerekmez demektir...)
Tek gereken biraz daha fazla dokuman* okumak ve genel Linux bilgisini
edinmekten geciyor.

* http://www.belgeler.org
http://belgeler.linux-sevenler.org

> simdi siz karar verin bu sonuclar cerceversinde linuxe gecmemin lisans
> disinda ne yarari var............

Bunu diyen Linux senliginde gonullu bir penguense bu iste bir is var
demektir..
Bu maili senlikten once gondermis olsaydiniz size tavsiyem, "senlige gelin"
olucakti. Sanirim senligin asil amacini yani eglence ve ogrenmeyi
unutmussunuz.

Iyi eglenceler..

--
Arda Çetin                            : arda~linux-sevenler.org
LinuxMarket Store                : http://www.linuxmarket.org