Re: [Linux] Bir Bash Script Yardımı

From: Oguz I. EMLIK (oguzemlik@gmail.com)
Date: Thu 26 May 2005 - 10:41:18 EEST

On 5/24/05, Mert İzgil <linux@hebux.com> wrote:

> Merhabalar,
>
> Bir bash scripte ihtiyacım var. Birisi bu konuda yardım edebilir mi?
>
> Yapmak istediğim şu :
>
> ps ax | grep fetchmail diyecek. Eğer fetchmail çalışmıyorsa fetchmaili ,
> "fetchmail -d 300" komutuyla çalıştıracak. Bunu Crontab'a bağlayıp her saat
> başı check ettirmek istiyorum. Mümkün ise birisi yardım ederse çok
> sevineceğim.

merhaba ben soyle bisiyler yapmıstim.. belki farklı fikirler verir..
bazi komutların calistigindan emin olmak icin veya birisi calistirilmasdan
oburunun calistirilmamasi gerektigi anlarda kullanabilirsin...

#!/bin/bash
# asagiya caligtigindan emin olunması gereken komutlar yazılmalı
for cmd in 'process1' 'process2' 'process3' 'process4' 'processN'
        do
                sonuc=$(ps aux | grep $cmd | grep -v grep | wc -l);
                if [ $sonuc -eq 0 ]
                then
                        echo "\"$cmd\" calismiyordu... ama simdi
calistirilacak...";
                       $cmd;
                fi
        done