Re: [Linux] yeni başlıyorum

From: Erdal YAZICIOĞLU (erdal.yazicioglu@gmail.com)
Date: Sat 21 May 2005 - 11:21:10 EEST

www.belgeler.org
  ----- Original Message -----
  From: Mesut MANGAL
  To: linux@liste.linux.org.tr
  Sent: Saturday, May 21, 2005 11:19 AM
  Subject: [Linux] yeni başlıyorum

  arkadaşlar merhaba

  ben linux'a yeni başlıyorum. 2 gün önce ilk defa ubuntuyu kurdum. ve linux hakkında daha önceden çok az bir bilgim var ve linux hakkında öğrenmek istediğim çok şey var.

  örneğin sistem işleyişi
  hangi klasör ne işe yarar. windows daki gibi system klasörü ve windows klasörü yada program files gibi özel klasörler hangileri. bir dosyayı kurarken nereye extract edip kurmalıyım. yada masaüstüne extract yapıp kurmaya başlarsam bütün ayarlar ve dosyalar masaüstünde mi kalıyor. yada sistem bir yere bunları atıyor mu. yada dosyayı kurmak için belli bir dizinde mi olmak gerek. kısacası sistem işleyişi hakkında hiç bilgim yok. ubuntu hakkında bir çok şeyi şuan sitelerden takip bulmaya çalışıyorum. hatta hangi linuxu kullanmalıyım onu bile bilmiyorum. meraklı bir linuxcuyum. beni bu konuda yönlendirirseniz çok sevinicem.

  teşekkürler