[Linux] sata + Disk utilities

From: Depeche (mesut@metalyapi.com)
Date: Wed 11 May 2005 - 18:09:56 EEST

Merhaba,

2 sey sormak istiyorum. 1. Kurmus oldugumuz Linux'a sonradan disk ekledigimizde o diski formatlama vs.gibi islemleri yapmak icin X'te calisacak program varmi? Fstab Mtab gibi yerlerede kendisi otomatik ekleme yapasa dahada super olur. Qparted diye bir program var ama o program raid olan kisimlarda islem yapmiyor(Gordugum kadariyla)
2. Benim Linux kurdugum makinada (fc3) 8 adet sata cikisi var,Dordu sil 3114 diger dordu nf4 tarafından kontrol ediliyor. Sil3114 uzerindeki disklere BIOS uzerinden raid5 yapabiliyorsunuz ama linux acilinca Raid5'li kisimi gormuyor, tek tek diskleri goruyor. Bu konuda tecrubesi olan varsa paylasirsa sevinirim.