Re: [Linux] Linux nasıl okunur?

From: Tansu Günay (tansugunay@gmail.com)
Date: Mon 09 May 2005 - 15:27:30 EEST

En az 16 kişilik bir deney grubu toplumun genel alışkanlık ve
davranışları hakkında istatistik yapmaya yetiyor. Hatta en uç örneğini
vereyim, seçimlerden önce yüzde bir yanılma payıyla araştırmalarını
satan istatistik şirketleri en fazla 2000 kişi üzerinde çalışıyor ve
sonuçları herzaman doğru çıkıyor. Çalıştığım yerde, oturduğum yerde
hatta üniversitemde hergün internette surf yapan, chat yapan insanların
gerçekten windowsun ne olduğunu bilmediklerini görüyorum. Ayrıca
cümlemin içinde "belki de" kulanarak bunun resmi bir rakam olmadığını da
belirttim sanmıştım. Siz ve çevreniz bilişim dünyasına yakın kişiler
olabilirsiniz ama en azından bir internet kafeye giderseniz ne demek
istediğimi anlarsınız.
Mr Linus'un bir beyanatını okumuştum bir yerlerde, yaklaşık olarak
şöyleydi " Bill Gates'le oturup sohbet etmeye kalksak, hiç bir şey
konuşamayız. Zira o bana teknolojiden bahsedemez, ben ona "business' den
bahsedem" Sanıyorum iyi bir noktaya değinmiş. Linux da teknolojik olarak
üstün, Linux'çularda öyle. Belki'de "Linux" la, "herkes Linux
kullansın"ı ayırmak lazım. Zira ben teknoloji konusunda fazla bilgili
bir insan değilim, Linux kullanıyorum, çok seviyorum, herkes de bundan
faydalansın istiyorum. Herkes Linux kullansın istiyorum. Bu durumda da
benim konum Linux'un nasıl telaffuz edileceği olamıyor. Bunun doğrusunun
bilinmesinde de doğal olarak bir sakınca görmüyorum.başka örnek olmadığı
için gene windowsu örnek vericem ama, kimse neden mikrosoft diyoruz da
maykrosoft demiyoruzu tartışmıyor. Zaten, sadece tek bir mesajla
insanlar bilsin diye Linux yazıldığı gibi okunur, linaks laynaks gibi
telaffuzlar yanlıştır denseydi benim bu söyleyeceklerim içimde
kalırdı.Ama bir anda bir çok insan bu konuda yorum yapınca "bence" daha
önemli konuların olduğunu belirtmek istedim. Ama siz gene Linux un doğru
telaffuzu gücünde, benim mesajımda Linux işletim sistemlerinin en büyük
problemlerinden biri olan, yaygın kullanılmamak gibi bir sorun
anafikirken ,yüzdeleri nerden bulduğum gibi bir detaya takıldınız.Ama
şunu söylemek istiyorum, ben isterdimki, keşke iş çıkışı "atari"oynamaya
bir internet kafeye giden "aşağılamak için söylemiyorum" varoş gençliği,
CS de kurtlarını döktükten sonra bi beş on dakkalığına çete girerken,
gene hangi işletim sistemini kullandığını, hangi programları
kullandığını, hangi serverlarda gezindiğini bilmese de, o kullandığı
makinede Linux işletim sistemi olsa, diycem bu sefer de Linux da nasıl
Cs oynar demeyin lütfen. Ya da babam akşamları iddaaa sitelerinde haber
sitelerinde dolaşırken gene "windows xp kullandığını, maxthom browser
kullanbdığını bilmediği gibi, benim makinemde suse 9.2 yi kullanıp, o
sitelerde Mozilla ile dolaşsa ve gene bilmese..
Sevgiler
Tansu Günay