[Linux] chsh -s user

From: Ethem AY (ethemay@gmail.com)
Date: Wed 30 Mar 2005 - 20:32:31 EEST

İyi günler...

Gentoo kullanıyorum. konsoldan root olamıyordum ama ssh ile bağlandığım
zaman root olarak giriş yapabiliyordum birde konsola düşünce(grafik
ortamdan)...
Bu sorunu çözmek için bir araştırma yaptım pam ile ilgili bir sıkıntı
olarak görünüyordu. Bu araştırma esnasında chsh komutuyla bu işi
halledebileceğimi düşündüm. ssh ile root olarak bağlandıktan sonra
"chsh -s ethem" komutunu verdim lakin bundan sonra ssh ile root olarak
bağlanamadım. Konsola düşüp root olmaya çalışınca
last login bilgisini veriyor ve alt ksımda "login: no shell: No such
file or directory " yazıyor. Yani kendi sistemimde root olamıyorum :(
Bu sorunu nasıl halledebilirim ?? Normal user olarak sistemi
açabiliyorum ama root olamıyorum bir live cd ile bu işi halledebilirmiyim???

Teşekkürler iyi günler.......