Re: [Linux] MS Framework .Net & wine, crossover, winex

From: Emre Kadýoðlu (kadiogluemre@gmail.com)
Date: Tue 15 Mar 2005 - 22:46:14 EET

Metastock sermaye piyasalarý için son derece geliþmiþ bir teknik analiz
programý, hatta teknik analistlerin olmazsa olmaz programlarýndan,
metastock üzerinde normal teknik analiz yapmak dýþýnda( qtstalker,
gstalker gibi açýk kaynak kodlu programlar bunu yapýyor sadece)
alým-satým sistemleri geliþtirmenize, bu sistemleri test etmenize (hemen
hemen bütün teknik analiz programlarýný kullandým bu sadece Metastock da
var), kaþif özelliði sayesinde geliþtirdiðiniz sistemler üzerinde al ve
ya sat sinyalleri veren hisseleri bulmanýza, bunlarýn risklerini
hesaplamanýza yarýyor. Bir diðer özelliðide expert advisor denen
zýmbýrtýsý yazdýðýnýz sisteme göre al-sat uyarýlarý verip hissenin o
günkü durumunu inceleyen bir özellik. Bu özellik sayesinde bir yerde bir
geliþtirme platformuna dönüyor. Hatta Ýnsanlar bu özellikle ilgili
sistemler geliþtirip bunlarý satýyorlar, ayný þekilde orada sistemin
formüllerini açma ya da kapama opsiyonunuz var, Þöyle desem daha doðru
olur, bilgisayar programcýlarý için C programlama dili derleyicisi ne
ise Metastock da teknik analistler için o. Siz c ile bir program
yazýyorsunuz diyelim bu programý kullanýlabilir hale getirmek test
etmek, hatalarý bulmak gibi iþlemleri yapmanýz için derleyiciye
ihtiyacýnýz var. Eðer teknik analiz yapýyorsanýz, geliþtirdiðiniz
sistemleri grafik üzerinde görüp bunlarý deneyip, hatalarýný bulmak için
Metastock a ihtiyacýnýz var. Ve ne yazýk ki sadece Windows sürümü var.
Ben 8.0 sürümünü linux te çalýþtýrmak baya bir uðraþtým hatta liste
arþivlerinde þöyle bir yýl geriye doðru bakarsanýz ne kadar zaman
uðraþtýðýmý görürsünüz :) Her neyse 3-4 aydýr sorunsuz kullanýyordum. Bu
programý da 2 bilgisayarda kullanýyorum fakat çalýþmalarým bir ftp
üzerinde ve iki bilgisayarda yaptýðým iþlemler gözüküyor. Diðer
bilgisayara 9.0 versiyonunu yükleyince çalýþmalarýn ve geliþtirdiðim
sistemlerin formatýný deðiþtirdi ve onlarý linux olan bilgisayarýmdan
göremiyorum. Bu yüzden 8.0 devam edemiyorum. Eðer diðer bilgisayarý da
8.0 a düþürsem 2 yýldýr uðraþtýðým çalýþmalarý teker teker yeniden
yazmam gerekecek.. Þimdilik VMware ile idare ediyorum. (allahtan çift
monitör kullanýyorumda pek sorun olmuyor.) Eðer bunu çalýþtýrabilirsem
büyük bir dert ten kurtulacam.

biraz uzun bir mail oldu fakat cidden çok iyi bir yazýlým.(yazýlýmýn
kalitesi bence kötü fakat baþka iþimi yapabileceðim alternatif yok)
Böyle bir programý yazmak da ciddi bir emek gerektirir diye düþünüyorum.
Dos 4 zamanlarýndan beri geliþtirilen bir program ve cidden her yeni
sürüm gerçekten yeni sürüm oluyor. öyle eskisinin biraz makyajlanmýþ
hali olmuyor.

http://www.equis.com/