[Linux] Slackware 9.1 Network

From: Mehmet Gani Tombalak (mehmetgani@yahoo.com)
Date: Sat 12 Mar 2005 - 13:51:33 EET

Merhabalar,

Slackware 9.1 kullanıyorum.ADSL Modemim ethernet
üzerinden bağlı ve ip sistemim 10.0.0.X şeklinde
modemimin ip si 10.0.0.2 ve DHCP özelliği aktif
Sistemi ilk kurduğumda

host name= theHIVE

domain olarak= ganitombalak.net

gateaway olarak =10.0.0.2 verdim.Ve makineye static ip
verdim 10.0.0.5 gibi.Sistem açıldığında internete
bağlanamadım.Fakat DHCP den ip yi al dediğimde
internet e açılabildim.Bunu sebebi nedir? Static ip
verince neden internete bağlanamadım?Fakat
anlaşılacağı üzere www.ganitombalak.net benim
mekinemden host ediliyordu.IP sürekli DHCP tarafından
atanacak yada değişcekse ben modemden nasıl
yönlendireceğim?(Hep aynı ip yi veriyor galiba fakat
değişme ihtimali var sanırım)Modemim TCP 80'e
gelenleri yerelde 10.0.0.5 'yönlendiriyor.Bu arada
modemim ZOOM 5551A ve Router özelliğide var fakat NAT
ROUTER o nedenle DMZ HOST vb. işlemler yapamıyorum.

Teşekkürler.

Mehmet Gani TOMBALAK