[Linux] Xserver Çökmesi

From: Aydın Kayaz (aydinkayaz@gmail.com)
Date: Tue 08 Mar 2005 - 18:29:27 EET

                                    Merhaba;

Debian'ı netten kurdum. X serverı kurdum. Bir miktar çalıştı. Fakat
çalışırken Mouse kafasına göre şeyler yapıyordu. Mesela sola çekersem sağa
sağa çekersem sola gidiyordu. Ayrıca dosya klasörlerini açtığımda klasörler
bir aşağıya bir yukarıya haraket ediyordu. Bende Xserverı tekrar
yapılandırmak istedim. Fakat yapılandırırken Xserverı çökerttim. Ve şimdi
sadece konsoldan çalışabiliyorum. Ve Debian açılırken Xserverdan açılmaya
çalışıyor ve Monitör kapanıyor. Daha sonra bende CTRL+F2 ile diğer ekrana
geçiyor Xserverı durduruyorum. Tekrar açmaya çalıştığımda Screen Not found
diyor. Xservarı tekrar yapılandırıyorum fakat yine aynı sorunu veriyor.
Şimdi sorularım;

1- Mousum neden kafasına göre çalışıyordu ve nasıl yapılandırırım ?

2- Xserveri nasıl yapılandırmam lazım ?

3- Xserveri yapılandırırken ekran kartımın özelliğini istiyor. Ben
burada ne işaretlemeliyim. Ekran Kartı Geforce Fx 5200

4- Ya da kestirme olarak format mı atsam :-) ?