Re: [Linux] centos fedora 3 fa rkı

From: Mesut Güler (mesut@egemenyazilim.com)
Date: Mon 07 Mar 2005 - 12:09:37 EET

Bulent Sener wrote:

>Merhabalar,
>Fedora Red Hat için test ortamı olduğuna göre ve Centos, Red Hat için hazırlanan SRPM
>lerin derlenmesiyle oluşturulduğuna göre Fedora ile Centos arasında ne fark vardır?
>Hangisini önermek gerekir?
>Saygılarımla,
>Bülent ŞENER

fedora test ortami, RHEL stabil hali. centos da RHEL in kaynak
rpmlerinden elde edildigine gore centos fedoraya gore daha saglam bir
sistem.
masaustunde fedora 3 kullanıyorum. server tarafı icin ilk tercihim
centos. masaustu icin fedora gibi en son degisikleri iceren bir dagitim
iyi bir secim. ama kritik uygulamalarin yada servislerin calisacagi bir
sistemde stabil bir dagitim tercih etmek daha mantikli gibi. ayrica
fedora icin guncellemeler ozellikle guvenlikle ilgili olanlar belli bir
sure sonra bitecek, siz de fedoranin daha yeni surumune terfi durumunda
kalacaksaniz ama RHEL ve centos icin guncellemeler uzun sure devam
edecektir. ozellikle server tarafinda isletim sistemini bastan yuklemek
riskli olabilir. hem bu sure icersinde sistemi kapatmaniz gerekebilir
yada baska bir makinayi gecici olarak o isi yaptirmaniz gerekecek.

kolay gelsin.