Re: [Linux] virus bulasmayan sistem

From: Serdar KÖYLÜ (serdarkoylu@fisek.com.tr)
Date: Wed 02 Mar 2005 - 10:30:38 EET

Selamlar..

> Bende ozellikle sizden ve Serdar Koylu Bey'den yanıt bekliyordum.

Olayı kavramak için, virüs/solucan vs. konularına hakim olmak gerekiyor.
Bu ise ayaküstü öğrenilecek bir şey değil. Windows'ta basitçe
VBScriptingHost vs. ile bir şeyler yazar, adına "SeniSeviyorum.txt.vbs"
koyar yollarsınız adama, Windows bunu çalıştırır ve sobelersiniz
milleti. Ama linuxta böyle bir imkan yok.

Diğer yandan, Linux için yazılmış virüsler yok değil. Onlara raslamıyor
oluşunuz olmadıklarından değil, Linux'un virüs gibi kodların yaşaması
için iyi bir coğrafya olmamasından kaynaklanıyor. Çoğalamıyorlar.
Internette bir yerlerde birer kopyası duruyor o kadar.. Neden uygun bir
coğrafya değil vs. gerçekten uzun bir konu. Doruk'un ilettiği sunumda
bir takım bilgiler vardı.

Saygı ve sevgiler..