Re: [Linux] mandrake ses kartı sorunu

From: Arda Çetin (arda@linux-sevenler.org)
Date: Tue 01 Mar 2005 - 12:33:01 EET

Merhabalar,

On Tue, 1 Mar 2005 12:29:07 +0200 (EET)
"N33063" <33063@mynet.com> wrote:

> ben ilk defa linux kullanıyorum ve bilgisayarıma mandrake 9.2
> yükledim. fakat bazı sorunlarım var.

Mandrake 9.2 yerine daha guncel bir surum kullanabilirsiniz. Yakinda 10.2 cikacak mesela. Veya hali hazirda 10.1 mevcut.

> 1. müzik dinleyemiyorum. sanırım ses kartını tanıtmam gerekiyor ve
> nasıl yapılacağını bilmiyorum.

Ses kartinizin markasi, modeli, cinsi nedir?
MCC ile tanitmayi denediniz mi?
google.com.tr/linux adresinden veya kartinizin resmi sitesinden Linux surucusu olup olmadigini bakmanizi tavsiye ederim.

> 2. c++ programlama çalışmak istiyorum nerden indirebilirim veya ne
> yapabilirim.

Yeriniz de olsam programlama icin biraz beklerdim.
Yada.. Piyasada c++ ile ilgili bircok kaynak kitap mevcut. Bunlardan biriyle baslayabilirsiniz. Eger Ingilizce biliyorsaniz, internette de onlarca kaynak bulunabilir.
Bilmiyorsaniz, belgeler.org ve linux-sevenler.org adreslerinde konuyla ilgili arama yapabilirsiniz.

> 3. bazı internet adreslerine girince bazı resimleri açılmıyor. ne
> yapabiliirm.

Bazi derken tam adres verirseniz en azindan bizimde deneme ve kontrol etmemiz mumkun olur. Ayrica web tarayicisi olarak ne kullaniyorsunuz?
Tarayicinizin resim ayarlarini kontrol ettiniz mi?

> vereceğiniz bilgiler ayrıntılı olursa sevinirim.

Sizin verdiginiz bilgiler ayrintili oldugu taktirde cevaplarda ayrintili bir nebze ayrintili olacaktir. Fakat sizin bilgisayarinizla ilgili hic bir seyi bilmeden(mesela ses karti) ve sizde hic ayrinti vermeden nasil ayrintili bir cevap bekliyorsunuz anlamadim.

        Arda