Re: [Linux] M$dan acik kaynak girisimi.

From: M.Baris Demiray (baris@labristeknoloji.com)
Date: Tue 01 Mar 2005 - 00:24:52 EET

Merhaba,

Ahmet YILDIRIM wrote:
> http://bilisim.milliyet.com.tr/detay.asp?id=653
>
> Guvenlik garantisi icin mikrosoft kod acmayi dusunuyor. Sizce acik
> kaynak felsefesinin gelismesine katkida bulunur mu?
> Dusuncelerinizi merak ediyorum.

Nasıl bulunabilir ki? Biz daha sonra SQL Server'ı geliştirebilecek
miyiz? Geliştirdiğimiz SQL Server'ı değişikliklerle beraber
dağıtabilecek miyiz? Hatta aynı SQL Server'ı alıp SQL DBServer olarak
değiştirebilecek miyiz? Microsoft anonim bir CVS açıp günlük değişikleri
izlememizi mi sağlayacak? SQL Server-devel listesi açılacak mı?

"Olur mu öyle şey?" diyorsak lütfen bu gibi şeylerle özgür yazılımı
aynı cümle içerisinde kullanmayalım. Çünkü bunlar "özgür yazılım
topluluğundan alıp özgür yazılım topluluğuna vermek" düşüncesiyle değil
"müşterilere karşı şeffaf olalım" düşüncesiyle yapılan şeyler. Yani
hedefleri bizimkilerle temelde uyuşmuyor. O yüzden de aynı yere
varmayacaklar.

Microsoft'un hükümetlere kod açma hikayesi vardı bir ara (buna benzer
bir nane). Bunun "ilgili hükümetten yetkililerin bir bilgisayarın başına
oturtularak kodu incelemelerinin sağlanması" olduğunu duydum (yanlışsam
düzeltin lütfen). Yani bir yazılım özgür yazılım olması için gerekli
olanlardan değiştirme ve değişikliklerle beraber dağıtabilme
özellikleri sunulmuyor. Bunlar sunulmadığı gibi bu kısıtlı kod inceleme
şansı da medyada olabildiğince allanıp pullanıyor ve Microsoft'un
kodunu açarak karşılıklı bir güven ortamı oluşturduğundan falan
bahsediliyor.

Sonuç olarak, hayır, bunun özgür yazılım topluluğuna bir katkısı
olacağını düşünmüyorum.

İyi çalışmalar.

--
M.Baris Demiray

"3 yıldır İdeal Teknoloji'nin bir iş kanalı olarak 'Labris' markasıyla yürüttüğümüz çalışmalarımızda edinmiş olduğumuz başarı, 2005 yılına girerken faaliyetlerimizin bağımsız bir şirkete 'Labris Teknoloji' ismiyle taşınması kararını(spin-off) getirmiştir. Yine, birlikte başarılı projelere imza atabilmek ümidiyle."

Labris Teknoloji