[Linux] bilgisayarı user olarak komut saturundan kapatmak

From: Mustafa OYMAK (linux@oymak.org)
Date: Wed 29 Jun 2005 - 18:00:01 EEST

Merhabalar;

Bilgisayarı user olarak komut satırından kapatmak istiyorum. Bunun için
şunları denedim:

1. "kapat" adlı bir dosya oluşturup /bin in altına koydum ve haklarını
755 olarak tanımladım. "kapat" dosyasının içinde "shutdown -h now" yazılı.

Sonra shutdown un haklarını chmod +s /sbin/shutdown olarak değiştirdim.
Başarılı olamadım.

2. /etc/sudoers dosyasının salt okunurluğunu değiştirerek dosyanın en
alt satırına "myuser ALL = NOPASSWD: /sbin/shutdown" ekledim. olmadı...

Sonunda tüm yaptıklarımı geriye alarak başa döndüm ve chown ile
shutdown'a userları ekledim. olmadı.

Sanırım yukarıdakileri bir yana bırakarak usulen şöyle yapmalı; kapat
gibi bir dosyanın içine sudo komutunu da kullanarak bir betik yazarak
kullanıcıların shutdown u kullanabilmesini sağlayabilirim. Fakat komut
çalışınca root parolasını sormamalı. direk işlemeli.

Google da aradım ama ilgili pek 1 sey bulamadım. Genellikle windows
komut satırı kapatma uygulamaları çıkıyor.

Önerileriniz için şimdiden teşekkürler.

Mustafa OYMAK