Re: [Linux] Automount && Autofs

From: Murat Koç (muratkoc@kivi.com.tr)
Date: Tue 28 Jun 2005 - 18:38:23 EEST

> Merhaba,

Selam,

> Ogrenmeye calistigim X + gnome acikken cdrom automount ediliyor,
> sonucunda desktop'da CD ikonu filan cikiyor. Nasıl çıkıyor o ikon? Oyle
> birsey yapmak istiyorum. Basitce gnome surekli mount dizininlerini
> kontrol mu ediyor nedir?

sihirli kelimeler Hal,D-Bus ve gnome-volume-manager

> program
> The map is an executable program, which is passed a
> key on the command line and returns an entry on
> stdout if successful.
>
> Gibi bir secenek var. Buradaki programi' ihtiyaca gore nasil
> sekillendiririz? Bilgisi olan var mi diye sormustum.

Var bilgim anlatayım.

Buradaki program type ın ne olduğu, ve şekillendirmesini ise map file
tanımlayarak yapacaksın. Misal eğer /etc/auto.master içinde

/rip /etc/auto.rip

şeklinde yapacaksın sonrada /etc/auto.rip içinde ise

misal
#!/bin/bash
mount /dev/cdrom /cdrom
/usr/riple/baba/riple
umount /cdrom

yazacaksın.

Böylece /rip a her eriştiğinde ls /rip yazdığında misal mount edip
ripleyecek.

autofs scripti içinde type kısmı -x ile bakılır ve executable flag varsa
automount program parametresi ile çalıştırılır. misal şöyle görülür

/usr/sbin/automount /rip program /etc/auto.rip

program şeklinde olabilimesi için sadece çalıştırılabilir(chmod) yapman
yeterli.

--
Murat Koç
Kivi Bilişim Teknolojileri