Re: [Linux] Automount && Autofs

From: Murat Koç (muratkoc@kivi.com.tr)
Date: Tue 28 Jun 2005 - 14:01:13 EEST

> Selam,

> CDROM'u otomatik olarak mount etmek için /etc altındaki fstab dosyasında
> cdrom un olduğu satırdaki noauto seçeneğini auto olarak değiştirmek işini
> görecek.

Bunu yazmadan önce

man mount

yapmayı denediniz mi hiç?

Sorunun basit bir çözümü yok. autofs ve automount cd takıldığı zaman detect
etmek için değil tanımlanmış olan dizine erişim yapıldığı zaman mount etmek
için kullanılır. Misal /cdrom a automount ile tanımlama yaparsanız siz

ls /cdrom

yaptığınız zaman cdrom mount edilir ve görebilirsiniz içindekileri.

Cd takıldığı zaman detect için ise eskiden supermount vardı şimdi submount
var.

submount.sf.net

Misal SuSE bunu default kullanır. Şöyle bir entry fstab içinde yeterlidir.

/dev/cdrecorder /media/cdrecorder subfs
noauto,fs=cdfss,ro,procuid,nosuid,nodev,exec,iocharset=utf8 0 0

subfs ile network mount işlemleri yapılabilir bu durumda program parametresi
ile net-mount idi yanlış hatırlamıyorsam kullanılır. Dolayısı ile yapılmak
istenen bu şey subfs ve program ile yine mount/umount eklenerek yapılabilir.

Bunun dışında cd takıldığı zaman şunu yapsın şeklinde birşey bilmiyorum.

--
Murat Koç
Kivi Bilişim Teknolojileri