Re: [Linux] suse 9.3, thunderbird, apt-get

From: Murat Koç (muratkoc@kivi.com.tr)
Date: Fri 24 Jun 2005 - 14:16:15 EEST

Merhaba,

> Uzun bir aradan sonra suse yi kurdum. Yalnız ben suse de thunderbird
> paketini bulmadım.
>
> Acaba gerçekten yok mu yoksa ben mi göremedim? Peki yoksa nereden
> yüklerim? Suse 9.3 için rpm'si var mı?

kallavi:~ # apt-cache show MozillaThunderbird
Package: MozillaThunderbird
Section: Productivity/Networking/Email/Clients
Installed Size: 23434864
Maintainer: http://www.suse.de/feedback
Version: 1.0.2-0.1

> [...]
> kullanayım apt'yi. Bi ara aşağıdaki adresi ekledim ama hiç memnun
> kalmadım, bisürü bağımlılık hataları filan verdi(gpg onayı kapalı)
>
> rpm http://ftp.gwdg.de/pub/linux/suse/apt SuSE/9.3-i386 rpmkeys
> base update-drpm update-prpm update kde misc x-ati mozilla samba3
> ximian suser-rbos suser-jengelh suser-oc2pus suser-guru suser-gbv
> usr-local-bin suser-tcousin suser-scorot suser-jogley suser-ollakka
> funktronics packman packman-i686 kernel-of-the-day wine suse-people
> suse-projects security-prpm security
>
> Thunderbird'ü apt'den yükleyebilir miyim?

eklediğiniz adres doğru. yalnız update-drpm i çıkarın delta upgrade yapıyor
onlar ve apt ile yükleme yapamıyorsunuz. Yast ile onların yüklemesini yapın.

Gerisinde sorun yok. Bir de bazı paketler mozilla gibi sistemde orjinal
versiyonun yüklü olmasını istiyor. Upgrade edilmiş paket yerine bu durumda
önce eskisini yükleyin üstüne apt çakın.

--
Murat Koç
Kivi Bilişim Teknolojileri