Re: [Linux] umount: /usr: aygıt meşgul

From: Cetin Baloglu (baloglu@gmail.com)
Date: Sun 19 Jun 2005 - 19:58:19 EEST

Merhaba,

Normal bir linux işletim sistemi, /usr/lib /usr/bin gibi dizinlerde her
an bazı dosyaları kullanıyor olur. Eğer sizde çalışan sistemde /usr
dizinini kaldırmak isterseniz meşgul hatası alırsınız. "lsof |grep /usr"
komutunu verirseniz, sistemde /usr dizini üstünde kullanılan dosyaları
görebilirsiniz. Ki zorla güzellik istenirse olur ama /usr dizini gibi
hayati bir dizine zor kullanmak başınızı ağrıtabilir (hdb9 kısmını
umount etmek zorunda değilsiniz, istediğiniz dağıtımın açılış cdsi ile
hdb9'u root seçersiniz olur biter tabi ama ubuntu ne yapacağını
şaşırır). Yeni bir dağıtımı denemek için boş bir kısım oluşturmanız daha
iyi olur. Parted veya daha görsel bazı programlar var olan kısımların
boş yerlerinden yeni bir alan yaratabilir.

Çetin Baloğlu