Re: [Linux] Re: bash betiginde syntax hatasi

From: Murat Koç (muratkoc@kivi.com.tr)
Date: Thu 16 Jun 2005 - 15:48:26 EEST

> Merhaba,

> Bir ara epey aramıştım bash amcam float'lar ile işini nasıl görüyor diye
> ama bir türlü sonuca ulaşamamıştım. Elimde kalan şu iki çözüm mevcut,
> onu versek?
>
> $ i=10.1; echo "$i+0.5" | bc
> 10.6
> $ i=10.1; awk "BEGIN {printf \"%.3f\n\", $i+0.5}"
> 10.600

Bash amcanın floatlar ile işi yoktur. Bunları ise string olarak ele alır.
declare -i integer tanımlamadığınız sürece ancak string işlemleri yaparsınız
bunlarda. döngüye sokup arttırmak gibi bir olay olmaz yani.

integer olarak tanımladığınız zaman integer attribute devreye girer ve
arithmetic evaluation yapabilirsiniz bu durumda $(()) dahi kullanmanıza gerek
kalmaz.

float vs kullanılıcaksa perl, python türü şeyler yapılması lazım gelir.

--
Murat Koç
Kivi Bilişim Teknolojileri