Re: [Linux] SATA HDD'ye fedora core4 Test3 kuramiyorum.

From: Yusuf Ibrahim Ozkok (yozkok@aselsan.com.tr)
Date: Wed 15 Jun 2005 - 13:46:08 EEST

Listedeki bu kadar muhabbetten sonra yine gerçek sorunlara dönsek iyi olmaz
mı? Mesela ben hala evdeki sata sabit diskli bilgisayarıma yeni çıkan linux
sürümlerinden birini kuramadım. Aslında Fedora Core4 kurmayı istiyorum.
diğer denemelerimde fc4 çıkınca nasıl olsa tanır onu bekleyeyim diye fazla
üzerine düşmemiştim. Ama şimdi fc4'ü indirdim ve yine hüsranla karşılaştım.
Elimde eskiden kalma bir Mandrake 10.1 vardı onu deneyeyim dedim, ama nafile
kurulumun başında "installing sil3112A driver"gibi bir mesaj veriyor ve
öylece kalıyor (2.4 kernelli Mandrake 9.2 kurabilmiştim daha önceden). Acaba
sorun 2.6 kernelindemi diye düşünmeye başladım. Ama sonunda kurabildiğim bir
tane 2.6 kernelli dağıtım buldum. Linux Net'in verdiği ubuntu 4.10 (kernel
2.6.8). Sağolsun hiç bir problem çıkarmadan kurulabildi. kurulumdan sonra
otomatik olarak da kendini update etmeye başladı. gece bıraktım, sanırım
200MB civarı bişeyler update etti. Sabah sistemi reboot ettiğimde
çalışıyordu, Akşam eve gidince biraz kurcalarım.

Ama ben FC4 kurmak istiyorum. Bundan sonrada fedora ile devam etmeyi
düşünüyorum. FC3 veya FC4'ü sata diskli bir sisteme kurabilen veya bu konuda
yardımcı olabilecek bir arkadaş var mı acaba?

Not: google'da bir süre araştırma yaptım. Bu konudan muzdarip çok insan var
ama doğru dürüst net bir çözüm bulamadım ortalıkta.
Bu arada sistemimi yaklaşık 2 yıl önce toplamıştım ve XP'nin ilk
sürümlerinde de başta SATA diski tanımıyordu ve bir disketle tanıtarak
kurulumu yapmıştım. Ama daha sonraki XP sürümlerinde bu sorun giderilmiş. 3
yıllık(daha fazladır) sata disk teknolojisinde linux'un hala sorunlar
yaşaması beni biraz hayal kırıklığına uğratıyor.

Makine konfigürasyonum;
ASUS A7N8X Deluxe
AMD 2500+
Samsung Sata 80 GB HDD
(ana kart üzerinde silicon image sil3112 sata kontrolcüsü var.)
512 MB Ram.
Fx 5200 Nforce2 ekran kartı.

Yardımlarınız için teşekkürler.
İyi çalışmalar