Re: [Linux] Sn. Murat Koc.

From: Murat Koç (muratkoc@kivi.com.tr)
Date: Wed 15 Jun 2005 - 12:12:11 EEST

Selam,

Bu maili yazdıktan sonra attığınız diğer mailleri gördüm. Yazdıklarınız hoş
değil ve bu şekilde sizinle tartışmayı sürdüremem.

Tavsiyem aşağıda da yazdığım gibi Xandros gibi Linux dağıtımını kullanmanız.

> Bana ne MS Windows tan ? Outlook tan.Dediğim gibi amacım linux kotu demek
> degil.

Örnek olması için size, sanırım anlatamadım. Benzer örnekleri UNIX ler as400
ler vs vs için de verebilirim isterseniz.

Misal AIX de tcp_window_scale doğru düzgün implemente edilmediği için NAT
yapılan paketlerde buna bağlı olarak sorun yaşanabiliyor.

Bana %100 süper bir işletim sistemi ve program söyleyin o zaman.

Tekrar söyleyeyim hiçbir program %100 değildir. Öncelikle bunu benimsemeniz
gerekir.

> GNU konumuz disindadir diye belirtmistim. Of of bir daha belirtiyorum.
> Ve ben sis admin degilim. Vaktiyle orta capta ugrasmis simi evde linux'u
> takip eden fabrikada calisan endustri muh'yim.

Ben de size orta çapta uğraşmış biri olarak sizin squid le problem yaşamanızın
doğal olduğunu söylüyorum.

> Su ana kadar yazdiklarimi tekrarlamadan. Linux neden hala derli toplu,
> kucuk sorunlarin buyuk baslar agritmadigi ve Genius Computer Boy gibi
> hissetmenize yol acan bir halde ?

Ben de size derli toplu Linux dağıtımları olduğunu parasını verip onları
kullanmanız gerektiğini söylüyorum. Misal ev kullanıcısı iseniz gidin Xandros
kullanın o da debian tabanlı ama derli toplu. Tam ev kullanıcısı için.

> Neden linux camiasında SORUN COZMEK KEYIFTIR GIBI BIR ANLAYIS HAKIM.

Sorun çözebildiğimiz için :)

> SU ANA KADAR MILYON TANE SORUN COZDUM DIYORSUNUZ. SIZIN GIBI 1000 ADAM 1
> MILYAR SORUN EDER.
> LINUX BU KADAR MI KOTU?

Sorunların büyük kısmının diğer işletim sistemleri veya clientlardaki işletim
sistemlerinden kaynaklandığını söylesem size. Özellikle entegrasyonda. Heleki
standartlara uymayan işletim sistemleri ile.

--
Murat Koç
Kivi Bilişim Teknolojileri