Re: [Linux] Fedore cd Boot edemiyorum

From: Kerem Can Karakaº (kerem@ankabt.com)
Date: Wed 15 Jun 2005 - 07:51:29 EEST

On Tue, 2005-06-14 at 21:17, mehmet turkoglu wrote:
> Peki bunun sebebi ne? Neden iso dosyasını açtıktan sonra kaydedince
> boot etmiyor?

İso dosyalarının boot etmesi için basitce bir mbr tanımlamak gerekyor
nasıl diskini alıp başka bir diske kopyaladığında boor etmez ise (mbr
kopyalanmaz çünkü) cdler için de durum aynı. ISOlarda boot edebilir cd
yapmak için el torito diye bir standart var. aslında bootable iso nasıl
yapılır diye anlatmak lazım ama bu şu an senin sorununu çözmez. Elindeki
isoları CDye yazmak için cdrecord programını kullanabilirsin. konsoldan
çalışan basit güzel bir programdır.

Konsol açtıktan sonra her ihtimale karşı (Program cd yazmak için root
haklarına sahip olmayı gerektirir. Ama normalde normal kullanıcının da
cd yazabilmesi için basitce kısıtlı root hakları da diyebileceğimiz suid
denen bir yöntemle ayarlanır. Ama bunun yapılmamış olabileceğini
varsaydım) [su ] komutu ile root yetkilerine geç.
daha sonra [cdrecord -v -dev=/dev/hdc yazacagim_dosya.iso] komutunu
kullan. Burada dev komutunun karşılığı cdromunun nereye bağlandığı ile
yakından ilgilidir. IDE yapısının olduğunu ve yeni nesil 2.6 serisi bir
linux çekirdeği kullanıldığını varsayar isek.
Birincil ide birincil(master) disk hda,
Birincil ide ikincil(slave) disk hdb,
İkincil ide birincil disk hdc,
İkincil ide ikincil disk hdd adını alır.
Kısaca ben anlatırken ikincil ide birincil disk olarak anlattım.
(Secondary master)
Haa eğer windowsdan cd yazacaksan tercihen windows yerine çalışan bir
işletim sistemi ya da en azından çalışan bir cd yazma programı
bulmalısın(Nero[Ki bu linuxda da çalışır aslında], easy cd creator,
Winoncd gibi)