Re: [Linux] Windows XP yükleme

From: Tansu KEFELI (tansuk@ume.tubitak.gov.tr)
Date: Thu 09 Jun 2005 - 13:37:56 EEST

Doğru, WinXP bazı durumlarda eğer donanımla ilgili bir sorun olduğunu
düşünürse, kurulumda sorun çıkarıyor. Söylediğiniz gibi farklı bir kaynaktan
(başka bir kurulum seti mesala ) kurmayı denemek gerek. Olmazsa farklı bir
hard disk üzerine (Bölümlendirme veya "disk partition" üzerine değil farklı
bir hard disk) üzerine kurulum da denenebilir. Yine olmazsa sistemde var olan
ses kartı, ağ kartı, TV kartı, Fax-Modem kartı, USB çevre birimi gibi şeyleri
anakarttan sökerek sadece ekran kartı varken kurulum denenebilir. Kurulum
eğer başarılabilirse diğer kartlar tek tek takılarak her seferinde bir kart
sisteme tanıtılabilir. Eğer kurulum sadece ekran kartı var iken dahi
olmuyorsa, bulmak belki zor ama başka bir PCI ekran kartı denenebilir. Ekran
kartının takılı olduğu PCI slotlarını değiştirerek belki sınırlı bir kurulum
yapılıp diğer bileşenler daha sonra eklenebilir.

Bir başka yol da önermem gerekirse eğer; XP açılış-setup ekranında bir
"options" seçeneği mevcut olmalıdır, buradan XP kurulumunun nasıl yapılması
istendiÄŸi girilir. Bu ya "ACPI" tip veya "Standart PC" tip olarak iki ÅŸekilde
seçilir. Yani, ya biri, ya da diğeri. Günümüzdeki hemen hemen tüm anakartlar
ACPI destekli olduğu için varsayılan windows kurulumu da ACPI olarak
yapılıyor. Eğer bu kurulum Standart PC olarak yapılabilirse belki bir miktar
daha iyi sonuç alınabilir. Genelde kurulum sorunları IRQ kesme numaralarının
ayarlanması veya yeniden atanması sırasında olur. ACPI tipinde işletim
sistemi bı IRQ ayarları üzerinde tamamen kendi inisiyatifini kullanır.
Kullanıcı hiç bir şekilde IRQ numaralarını değiştiremez. (Win98 de bu
mümkündü) Bu nedenle eğer sistemde, PNP olduğunu iddia edip de aslında PNP
olmayan veya sürücüleri işletim sistemi ile tam uyuşmayan bir sistem bileşeni
kendisine verilecek olan IRQ ile bir türlü anlaşamazsa mavi ekranın görünmesi
işten bile değildir. Benim başıma gelenlerden size aktarabileceğim bunlar.
Umarım yardımı dokunur. Bir de RAM'lerinizden gerçekten emin olunuz. Belki de
RAM'erinizde sorun vardır.

Aslında bir sanal çözüm de şu olabilir. Eğer makinanızda yeterli yer var ise
ve yeteri kadar da hızlı ide VMWare altından veya Wine altından windows
kurmayı deneyebilirsiniz. Ama bence kurulum aşamalarından yola çıkmak daha
iyi. Eğer sisteminizin bileşenlerinin birinde sorun varsa en azından
hangisinde olduğunu bulabilirsiniz. İyi çalışmalar.

Tansu Kefeli