[Linux] mbr yi silmek..

From: Oğuzhan ÖĞREDEN (ogreden@gmail.com)
Date: Thu 09 Jun 2005 - 09:52:18 EEST

merhabalar.. listeye yeni üye oldum.. bir kaç sorum olacak.. yardım edenlere
teşekkürlerimi şimdiden sunuyorum.. mbryi silmek istememin sebebine gelelim
önce:
ben fedora core3 ü yüklemiştim bilgisayarıma zamanla ubuntuyuda denemek
isteği gelişti içimde ve ubuntuyu kurmak için fc3 ü silcektim.. silmek için
gerekli bilgileri bir arkaaşımdan aldım.. ve bilgiler doğrultusunda konsolda
root hakları ile apt-get install qtparted kmutunu verdim.. qtpartedın daha
kolay kullanılabilir bir yazılım olduğunu daha öncelerden duymuştum.. bu
sebepten qtparted ın yüklenmesi tamamlandıktan sonra alt+f2 yaptım ve
qtpartedı çalıştırdım.. bundan sonra ise arkadaşım programı sen anlarsın ve
yapabilirsin dedi.. ordan linuxu silceksin dedi.. bende prgramdan ext2
formatlı alana FORMAT komutunu verdim ve tüm içeriği sildim.. ancak hata
yaptığımı daha sonra farkettim.. çünkü bi şekilde mbr silinmemişti.. daha
sonra elimdeki ubuntu live cd sinden cfdisk komutuyla cfdisk prgoramını
çalıştırdım.. burdanda linux ext2 ve linux swap alanını delete dedim..
onları silde ve free memory olarak ext2 olarak göstermeye başladı.. bende
ordan free spacei seçip type dedim ve formatını fat32 yaptım.. bundan sonra
xp yede ulaşılmaz oldu.. bende tekrar ext2 ve swap a çevirdim onları.. şimdi
benim ihitiyacım olan şeyin bir mbr temizleyicisi olduğunu arkadaşım
söyledi.. bir mbr temizleyicisi bulman lazım dedi.. yardımcı
olabilirmisiniz..