[Linux] Re: barışarock festivaline katılmak

From: enis akçam (gulenis@tnn.net)
Date: Sat 04 Jun 2005 - 11:19:11 EEST

daha önceki yazı eksik oldu özür dilerim

Değerli Yöneticiler:

> 27 (Cumartesi) - 28 (Pazar) AĞUSTOS 2005 tarihleri arasında Sarıyer
> Mehmet Akif Ersoy piknik alanında Barışarock adı altında rock
> festivali düzenlenecektir.
> LKD olarak bu festivale bir stand açıp linux' u tanıtım amacı ile
> katılır mıyız?.
> (Teklif barışarock festivalinde görevli bir arkadaş tarafından
> getirildi. tel: Duygun : 0535 663 87 40)
> internet adresi :
> http://www.barisarock.org/
>
> enis akçam

      Merhaba öncelikle insanlara Linux işletim sistemini sevdirdiğiniz ve Microsoft işletim sistemi dışında da alternatiflerinin olduğunu Microsoft’un bilgisayar ve internet dünyasında estirdiği tekelci yaklaşımı yıkmaya çalıştığınız için teşekkür ederim. Bu yıl Mayıs ayında dördüncüsünü düzenlediğiniz Linux özgür yazılım şenliğinin bir benzerini Barışarock adlı müzik festivalimiz içersinde gerçekleştirmenizi, insanlara özgür yazılımın gerekliliğini, GNU felsefesini, Linux işletim sistemini ve dağıtımlarını tanıtmanızı istiyoruz bunun için sizlerden destek bekliyoruz.

      Barışarock nedir.

                                 BARIŞAROCK

   ETKİNLİĞİN:

   ADI :Barışarock
   TÜRÜ :Açıkhava rock festivali
   TARİH :27 (Cumartesi)-28 (Pazar) Ağustos 2005-05-11
   YER :Sarıyer Mehmet Akif Ersoy Piknik Alanı

   ORGANİZASYON : Barışarock kolektifi &
                                          Küresel Barış ve Adalet Koalisyonu

                               BARIŞAROCK TARİHÇE:
     Biz Türkiye’de iki yıldır “Barışarock” adı altında savaşa karşıt bir rock festivalini gerçekleştirmekteyiz.
     2003 senesinde Coca Cola şirketinin Rock’n Coke adıyla 4 milyon dolar harcayıp gerçekleştirdiği festivale tepki olarak doğan Barışarock, bir anda ülke gündemine oturdu. Bir grup gencin tamamen sivil olarak başlattığı girişim, ülkede savaş karşıtı hareketlerin en büyük eylemlerinden biri haline geldi. “Rock şişeye sığmaz” sloganı ile günlerce Türkiye medyasını meşgul etti, şaşırttı.
     Çokuluslu şirketlerin savaşla ilgisini açığa çıkarmak ve müziğin küreselleşmenin bir PR aparat haline getirilmesine tepki olarak doğan Barışarock festivali kısa zamanda aceleyle organize edilmesine; üstelik etkinliğin yapıldığı iki günde aniden bastıran yoğun yağmura rağmen 3,500 kişinin katılımıyla ve büyük bir coşkuyla geçti
     Sadece rock müziğini değil, sinemayı, tiyatroyu, sporu, karikatürü, fotoğrafı da içine alarak tam bir festival olarak yaşandı.
     2004 senesinde yine Coca Cola’nın festivaliyle aynı tarihte ama bu sefer kendi belirlediği gündemi ile hazırlandı. İlk sene 3.500 olan kişi sayısı ikinci sene 7.000’e ulaştı. Yani slogan bu sefer “Evimiz Dünya” oldu. Dünyadaki kapitalizm kaynaklı bütün sorunlara ilişkin bir şeyler söyledi; kürsü oldu. Bu arada sağlam bir eğlence imkânıca tabiî ki…
     Bugüne kadar İngiltere’den, Gürcistan’dan ve Lübnan’dan barış yanlısı müzisyenleri ağırlayan festivalimiz, ülke içinde ilk sene 36, ikinci sene 42 grubun sahna aldığı büyük bir müzik olayı oldu. Ülkedeki en büyük rock gruplarından, sahneyle ilk defa tanışan grupları aynı sahneye taşıdı.

                  BARIŞAROCK İLKELER:
   Barışarock bütün bunları şu ilkelerle yaptı.

   1-) Asla “ticari” olmadı. “kazanılacak” paraya el sürmeyeceği ve her artıyı barış için değerlendireceği sözü verdi.
   2-)Zorunlu kalemler dışında her şeyi dayanışma kültürüyle çözdü.
   3-)Tek gündemi ve derdi “barış” oldu. Barış kültürü ve barış çağrısının yaygınlaşması, uluslaşması savaş karşıtı hareketin bir parçası olmak yargılarıyla davrandı.
   4-)Kendi dışındaki sosyal dertleri olanlarında ( çevre, insan hakları, küreselleşme karşıtları, işçi sorunları vs.) kürsüsü olmayı tercih etti. Festivalde bu seslere de alan açtı.

                      BARIŞAROCK 2005
   Bu seneki sloganımız “ÇEKTİR GİT” …

     Barışarock bu sene, içeriğini ve sloganını ABD işgaline karşı belirledi.bu senenin sloganı “çektir git” (çektir git! Türkiye’nin önemli rock gruplarından Mavi Sakal’ın çok tanınmış bir parçasıdır. Tibet Ağırtan’ın izniyle festivalin sloganı olarak belirlenmiştir.)
     Bu sene ücretsiz yapılacak olan festivale çok daha büyük bir katılımcı kitlesi beklenmekte. Ayrıca müzik dışındaki etkinliklerin ağırlıklarının artması planlanmaktadır.
     2005’te geçen senelerde olduğu gibi sendikaların dışında Greenpeace, Af Örgütü, Mayınsız Türkiye Girişimi, İstanbul’un Antimilitarist İnisiyatifi, İstanbul Sosyal Forumu, Nükleer Karşıtı Forumu, GDO Platformu gibi birçok sivil toplum kuruluşu alanda stantlarıyla yer alacaktır.
     Barışarock 2005’te 35 i aşkın yerli yabancı müzisyen / grubun sahne alması çaşıtlı tiyatro grupları ve filmlerin izleyicisiyle buluşması planlanmaktadır.
     Bu sene Barışarock’çılar festivale basın, sivil toplum kuruluşları ve bazı seçkin kitapevleri aracılığıyla ulaşacakları ücretsiz davetiyelerle veya kapıdan 5 YTL gibi cüzi bir rakamla girebilecekler.