Re: [Linux] Memory kullanımı

From: Azer Demir (azer.demir@gmail.com)
Date: Fri 29 Jul 2005 - 12:36:14 EEST

Merhaba,

Solaris List yazmış:

>Merhaba;
>
>Bir linux makinada free ile baktığımda , memory nin yaklasik olarak
>%90 kullanimda gozukmesine ragmen, top veya ps -auxww bakip toplama
>yaptigimda memory kullanimi cok az gozukuyor. Daha ayrintili bir
>inceleme yapabilecegim araclar var mi veya sebebi ne olabilir ?

cat /proc/meminfo

diyerek belleğinizin o an ne kadarı aktif kullamında ne kadarı
cache'lenmiş görebilirsiniz. linux çekirdeği önceden çalıştırılmış
programları sonradan daha hızlı çalıştırılmaları amacıyla cache'e alır.
böylece birçok zaman belleğin büyük bölümü kullanımda gibi görürsünüz.
ama aktif kullanımda olan bellek sizin o an çalıştırdığınız programların
kullandığı bellektir. örneğin benim şu anda,

MemTotal: 1023868 kB
MemFree: 466024 kB
Buffers: 46144 kB
Cached: 289352 kB
SwapCached: 0 kB
Active: 293528 kB
Inactive: 196008 kB
HighTotal: 0 kB
HighFree: 0 kB
LowTotal: 1023868 kB
LowFree: 466024 kB
SwapTotal: 979924 kB
SwapFree: 979924 kB
Dirty: 440 kB
Writeback: 0 kB
Mapped: 201624 kB
Slab: 43652 kB
Committed_AS: 473540 kB
PageTables: 4532 kB
VmallocTotal: 536870911 kB
VmallocUsed: 301976 kB
VmallocChunk: 536568935 kB

aktif olarak 293528 kB kadar bellek kullanılıyormuş gibi.

kolay gelsin.