[Linux] No Shell

From: Ümit Buhur (umitbuhur@gmail.com)
Date: Thu 28 Jul 2005 - 17:02:18 EEST

Merhaba,
Ben Debian 3.1 surumunu kullanmaya baslayali bir kac gun oldu.
terminalde shell degistirme islemini yaparken cok mantiksiz bir sey
yapip "chsh" komutunu parametresiz girdim ve sonucunda da kendi
sistemime root olarak giremememe neden oldum. ve simdi terminal
kullanarak veya debian kde arayuzunde herhangi bir root sifresi
gerektiren islemi yapamiyorum terminalde "no shell" uyarisi veriyor
"su" ile girmeye calistigimda.
Cozum olarak ilk once etc/passwd te bulunan root satirinin sonunda
:/bin/bash kismini sildigimi dusundum (yoktu cunku) oraya bu kismi
ekledim ancak sorunum yine cozulmedi. Ve cozum konusunda hicbir fikrim
yok zira : etc/passwd dosyasinin veya etc/shadow dosyalarinin (sorunun
sebebi bunlarsa tabii) orjinalde nasil olduklarini da bilmedigimden
dolayi.
Cozum konusunda bana yardimci olursaniz sevinirim.