[Linux] Sanki disk problemi ama anlamadim

From: Tolga Guver (tolga@istanbul.edu.tr)
Date: Thu 28 Jul 2005 - 09:49:58 EEST

arkadaslar merhaba,

once ubuntu sonra da dun fedora ile karsima cikan garip bir problemi paylasmak
isterim, her ikisinde de ext3 dosya sistemi ile calistim.

compaq N1015v model biraz eski sayilabilecek bir laptop'um var, uzun bir
suredir Suse 9.2 kurulu idi ama apt-get'in cazibesine dayanamayip (hafif bir
sistemde istedigim icin) ubuntu linux kurdum, bir sure problemsiz calistiktan
sonra aniden soyle bir problem olustu
aniden islemci, sebebini bilemedigim bir sekilde 100% calismaya basliyor ve
top calistirmak icin bir terminal bile acmama izin vermiyordu, bir sure
bekledikten sonra bu programin kapanmadigini gorunce ctrl+alt+del tuslariyla
bilgisayari yeniden baslatmaya calistim sistem kapanma esnasinda, servisleri
kapatacakken her servis icin read-only filesystem gibi birseyler soyleyip
hatalar verdi, en sonunda bir sekilde bilgisayari yeniden kapatip actigimda
fsck yapmak icin konsola dusuyor ve tabii yuzlerce bad block vs. hatalari,
arada suse ile reiserfs kurdum ve birkac hafta problemsiz devam etti ancak
daha sonra fedora core 4'e gectim (sorun yoktu) ve dun yine basima geldi,
bu tip her hatadan sonra sistem coktugu icin yeni birsey kurmak zorunda
kaliyorum, (yani bilgisayar acilsa bile fsck birseyleri karistirmis oluyor ve
sistem normal calismiyor)
simdi bilgisayarla birlikte gelen windows'u kurdum ve iyi bir scandisk yaptim
problem bulamadi,
ama aklim tabii linux'ta ancak bu sebebini anlamadigim hata ile karsilasmakta
pek istemiyorum,

ne dersiniz bu benim diskimin artik yaslandigini mi? gosteriyor yoksa dosya
sistemi seciminde reiserfs'den baskasini secmemeliyim ?

cok tesekkurler
tolga