Re: [Linux] ubuntu

From: Gökçen Eraslan (gokcene@anadolu.edu.tr)
Date: Fri 08 Jul 2005 - 13:27:39 EEST

Selamlar,

Önce kesinlikle Windows kurulmalı diye bir şey yok tabii ki. Önce
Linux kurup, ardından Windows kurduysanız, herhangi bir live cd ile
ile bilgisayarınızı açıp, MBR'ye tekrar yazabilirsiniz. Örneğin grub
kullanan bir live cd ile açarsanız (mesela Pardus olabilir :) )boot
anında grub'un komut satırına geçip, (sanırım 'c' ile)

root (hdx,y)
setup (hdx)

komutlarını yazarak MBR'nizi grub'a emanet edebilirsiniz. (Burada x,
MBR'sine yazılacak olan hard diskin numarası. Numaraların 0'dan
başladığını ve grub'da 'tab' tuşunun sağladığı kolaylıkları da
unutmamak lazım :) )
Ya da aynı işlemi live-cd ile açtığınız dağıtımın açılmasını bekleyip,
açılınca da konsola geçip,

grub-install (hdx)

yazarak da yapılabilir. (Hiç olmadı buraya[1] bakın.)

Saygılar.

[1]- http://www.geocities.com/lode_leroy/grubinstall/

Rasit ULCAY yazmış:

- --