Re: [Linux] iso boot edebilen boot manager

From: yermiz sezgin (taipan@haylaz.org)
Date: Sun 23 Jan 2005 - 22:22:45 EET

http://support.novell.com/products/tips/10029.html
http://dirk.eddelbuettel.com/quantian/howto_liloboot.html
http://www.gentoo.org/doc/en/handbook/handbook-x86.xml?part=1&chap=10

Bu link'ler isinize yarayabilir sanirim.Yalniz buradaki aciklamalari
birebir uygulamak sizin istekleriniz ile buyuk ihtimalle
ortusmeyecektir.Sadece sizi ilgilendirebilecek kisimlara yonelin ve
kendinize uyarlayin.Ayrica bu islerle ugrasirken bos bir partition
kullanmak da isinize gelebilir..conf dosyasindaki satirlari degistirmek
yerine yeni cekirdegin yuklenecegi partition'la ilgili yeni satirlar
ekleyebilirsiniz.Boylece bir problem olursa halihazirda isleyen eski
sisteminize daha rahat donup conf dosyalarinda oynama yapmaya sansiniz olur.
Elinizdeki conf dosyalarini incelemek ve yorum satirlarini atlamamak da
onemli.
Kendi grub.conf'umun bir kismini elimden geldigince aciklamaya calisayim.

#Ontanimli olarak yuklenecek isletim sistemi 0 birinci 1 ikinci
vb.(burada sadece bir tane var zaten)
default 0
#Herhangi bir secim yapilmadigi taktirde ontanimli isletim sistemini
yuklemek icin ne kadar bekleyecegi
timeout 30
#GRUB yuklendigi zaman ekranda beliren gorsel olay =)
splashimage=(hd0,1)/boot/grub/splash.xpm.gz

#Listede beliren isim
title=gentoo
#Asil onemli kisim burasi..cekirdek imajinin bulundugu
partition.cekirdegin yolu ve kok partition.burada dikkat #etmeniz
gereken (hd0,1) /dev/sda2 yi gostermesi.0 dan basladigi icin 1 sda2 ye
denk geliyor.
root (hd0,1)
kernel /boot/kernel-2.6.5-gentoo2 root=/dev/sda2

grub.conf u degistirdikten sonra kaydedip grub u calistiriyorsunuz.

grub>root(hd0,1) (/boot partition'imin bulundugu yeri gosteriyor)
grub>setup(hd0) (MBR ye kurulum)

GRUB'da olaylar boyle...

lilo conf'u da buna cok benzer bir yapiya sahip.lilo conf'da duzenleme
yaptiktan sonra sadece lilo'yu calistirmaniz yeterli.Size olumlu veya
olumsuz hata mesaji ciktilariyla donecektir.

Yukarida yazdigim link'lerden daha doyurucu bilgiye ulasabilirsiniz.iso
dosyasini nasil baglayacaginiza dair bilgiler de mevcut.En azindan
oradaki aciklamalardan yola cikarak google'da isinize yarayabilecek
yararli seyler bulacaginiza inaniyorum.=)

Kolay gelsin.

Sevgi&Saygi.