[Linux] dosya turune gore izinleri duzenletmek

From: Emre Kadıoğlu (emrek@gawab.com)
Date: Sun 16 Jan 2005 - 13:48:23 EET

Merhaba

bir klasörün ve onun alt klasörlerinin içinde bulunan aynı türdeki
dosyaların tümünün izinlerini düzenlemek için ne yapmalıyım.

 bir klasörün içindeki sadece dizinlere çalışma izni vermek ya da bir
dizin ve onun altındaki dizinlerdeki exe dosyalarına çalışma izni vermek
ya da kaldırmak vs vs vs..

yani bir ya da bir kaç tane komut yazacam ve bir klasörün içindeki
bütün avi dosyalarının okuma-yazma izinlerini kaldıracam ya da
ekleyecem.

şöyle bir şeyler denedim bir sonuç alamadım

#ls * |grep mp3 |chmod -x

#find /home/emre -name *.mp3 -print |chmod -x

#ls * |grep mp3 > izin
#chmod -x <izin