Re: [Linux] tuhaf İ sorunu

From: Nilgün Belma Bugüner (nilgun@belgeler.org)
Date: Wed 12 Jan 2005 - 04:57:34 EET

Selam,

Bu sorun, xfree86 yerine xorg kullanımına geçtikten sonra ortaya çıktı.
x-4.3.0 sürümünde bu sorun yoktur. Üzerinde çok çalışılmış ve en son bu
sürümde sorun tamamen çözülmüştü.
X.org'a geçilince, kodu iyi tanımayanlar sanırım kodu bozmuş...
Tekrar aynı tartışmalara girmeyi gözüm yemiyor (3 yıl uğraşmıştım).

Uludağ bu sorunla kendi çapında ilgilendi. Pek iyi bir çözüm değil ama,
pc/tr dosyasında:
key <AD08> { [ i, Iabovedot, icircumflex, Icircumflex ] };
key <AC02> { [ i, Iabovedot, icircumflex, Icircumflex ] };
satırlarını (biri Q yerleşiminde, diğeri F yerleşiminde)
key <AD08> { [ i, Iabovedot ] };
key <AC02> { [ i, Iabovedot ] };
haline getirince bu sorun ortadan kalkıyormuş. Bu durumda î harfi
artık yazılamadığından iyi bir çözüm değil, ancak bu harfi istiyorsanız,
İ harfinden sildiğiniz bölümü J harfine ekleyebilirsiniz (Q klavyede AC07,
F klavyede AB01). Bu durumda î için AltGr+J tuşlamanız gerekecek.

Esen kalın,
Nilgün

Salı 11 Ocak 2005 20:56 sularında, abdullah anar şunları yazmıştı: