[Linux] OpenOffice.org Türkçe imla denetimi

From: Görkem Çetin (gorkem@gorkemcetin.com)
Date: Mon 10 Jan 2005 - 02:58:57 EET

* * * Bu e-postayı OpenOffice.org ile ilgilenen kişi ve kurumlarla
paylaşır mısınız? * * *

Merhaba

Uzun zamandır farklı kanallarla yapılan çalışmalar meyvesini verdi ve
OpenOffice.org, artık Türkçe imla denetimi yapabiliyor. Önceki adı
Tspell, yeni adı Zemberek olan proje, OpenOffice.org'a imla denetimi ve
kelime öneri yapısını getirdi. Böylece OpenOffice.org'un Türkiye'deki
yaygınlaşmasının önündeki en önemli (Türkiye'ye özgü) sorun da ortadan
kalktı. Şimdiye kadar menü ve yardım dosyalarının Türkçeleştirilmesi ile
Türkçe heceleme desteği verilen OpenOffice.org'da, artık imla denetimi
de var.

Eklenti (henüz çok yaygın denenmediği için) yeni sayılır, ancak
denemeler, bu halinin bile pek çok kişi ve kurumu tatmin edebileceğini
gösteriyor. Şu ana kadar sadece OpenOffice.org 1.1.4 (Windows/Linux) ile
denenen imla denetimi sisteminin, OpenOffice.org 2.0'a da aktarılması
planlanıyor.

İmla denetim yazılımının yeni 0.4 sürümünün OpenOffice.org ile
bütünleştirilmesi Mehmet Akın tarafından yapıldı. Bu özelliğin Windows
ve Linux altında nasıl çalıştığını merak ediyorsanız, aşağıdaki adresi
ziyaret edin:

* http://zemberek.dev.java.net/zemberek_ooo/zemberek_ooo.html

Merak edenler için bir kaç ekran görüntüsü:
* http://rail.iqchoice.com/ooo_tr_spell_2.png
* http://www.gorkemcetin.com/tmp/writer1.png
* http://www.gorkemcetin.com/tmp/writer2.png

Zemberek projesinin adresi (İmla denetim yazılımına ilişkin istek, öneri
ve taleplerinizi Zemberek listelerine iletin):
* http://zemberek.dev.java.net/

OpenOffice.org 1.1.4 Türkçe indirmek için:
* http://tr.openoffice.org/indirme-adresleri.html

İyi çalışmalar
Görkem