Re: [Linux] REDHAT 9.0 BIND AYARLARI NASIL YAPILIR

From: Mesut Güler (mesut@egemenyazilim.com)
Date: Tue 04 Jan 2005 - 20:04:43 EET

UNIXE BASLIYORUM wrote:

>BINBIR HEVESLE BAZI ARKADASLARIMIN TAFSIYESIYLE REDHAT 9.0 KURDUM MAKINAMA
>VE WINDOWS 2000 INI TARIHE GOMDUM
>:)
>INSALLAH TEKRAR ESKIYE DONMEM
>ARKADASLAR WINDOWS DA DNS AYARLARINI YAPMAK COCUK OYUNCAGI KADAR BASIT
>ACTIVE DIRECTORY LE BERABER YADA DEGIL KURULUMU BASIT .
>LINUX DE ARASTIRDIM BIND DENILEN SEYLE KARSILASTIM DOKUMANLARDAN COK
>ANLAYAMADIM YADA COK ACIK VE ANLASILIR BIR DOKUMAN BULAMADIM
>BIND SISTEMIME KURDUM FAKAT BUNUN AYARLARI KONUSUNDA YARDIM OLACAK
>HERHANGI BIR ARKADAS VAR MI

arkadasim anladigim kadariyla unixe degil de linuxa baslamissin :)
hosgeldin. keske adinizi ve soyadinizi da yazsaydiniz "UNIXE BASLIYORUM"
yerine.

evet linuxda karsilastiginiz BIND, M$ in ornek alarak su anda kullandigi
DNS servisinin babasidir. BIND ile findowsun dns servisini
konusturabilirsiniz. yani windowsun dns servisi BIND ile uyumludur.
aslinda *nix sistemleri genelde su an kullanilan network hizmetleri icin
ilklerin sistemdir. yani M$ bu servislerden esinlenerek kendi
servislerini olusturturmustur genelde.

linuxdaki servisler ayar dosyalari direk edit edilerek ayarlanir. bu
size cok ince ayarlari en iyi sekilde yapabilme ve ihtiyaclariniza en
uygun cozumleri uretme imkani verecektir. ancak windowsdaki "next next
end" tarzi her isi sistemin sizin verinize yapmaya calismasi gibi bir
kolaylik! (bence kolaylik degil) linuxda bulmaniz zor. linuxda bazi
araclar var size ayarlari yapmanizda kolaylik saglayan. mesela
"redhat-config-bind" ancak bunlarla derinlemesine ayar imkani
bulamazsiniz ancak baslangic seviyesi icin size kolaylik saglayabilir.

cozum icin kendiniz ugrasmalisiniz. bind ayarlari icin dokumanlar
okuyun. fazla uzaklara gitmenize de gerek yok bir terminal acip
man named.conf
yazarsaniz bindin ayar dosyasinda neler yapabileceginiz konusunda
fikriniz olur. ayni sekilde linuxdaki komutlari, servisleri ve ayar
dosyalarini man sayfasindan okuyup fikir sahibi olabilirsiniz. "man"
yerine "info" yu da denebilirsiniz.

bind icin ayar dosyasi
/etc/named.conf
zone dosyalarini ise
/var/named/
dizinine atin. hatta orda size ornek ayar rehberlik edecek olan
"localhost" ayari var, ayni sekilde onun zone dosyalarini da ilgili
dizinde bulabilirsiniz.

ayrica redhat 9 yerine guncel bir dagitim tercih edebilirsiniz. ve de
stabil bir dagitim server icin daha mantikli bir secim olacaktir. debian
slackware vs.vs. , parali olan RHEL(redhat enterprise linux) yada RHELin
kaynak rpmlerinden yapilan bedava olan centos (www.centos.org) tercih
edebilirsiniz.

iyi aksamlar.