Re: [Linux] re:linux disk bilgilerine devam

From: SULEYMAN AYDIN (saydin@anadolu.edu.tr)
Date: Sun 27 Feb 2005 - 13:17:49 EET

On Sun, 27 Feb 2005 13:48:10 +0200
 Umut <linuxlist@gmail.com> wrote:
> miyim

> Dagitim savasi olarak algilamayin :) Gentoo kurulumu slackware
> kurulumundan daha basa bela ve ogretici bence :)

Bilmiyordum!. Simdi ogreniyorum. Bilgi icin cok tesekkur ederim.

Bence dagitim savaslarini ustatlara birakmakta fayda var.. Benim harcim
degil. Bilgim az. Aslinda dagitim savaslarindan cok sey ogrendigimi
ifade edeyim..
Hani laf aramizda, keske 'arada bir' olsa da birseyleri ve yenilikleri
ogrensek.. :-)

Gentoo konusunda: HDD yer sikintim var; ama gene de ogrenmek isterim:
/dev/hda2'de slackware var. 'df' cook az yerim kaldigini soyluyor..
hda3'e gentoo kurmak istersem ne kadar yer ayirmami tavsiye edersiniz
[tum paketlerini 'standard' olarak kuracagimi varsayarak].

ve mantiken ayni swap'i kullanabilirler varsayiyorum [/dev/hda1/]:
dogru dusunuyor muyum?

Ayrica slackware kurmayi ogrenince bircok sey artik peynir ekmek gibi
kolay gelmeye basliyor. ustelik bir paket sistemi muthis.. Yani madem
ki 'ogretiyor' gentoo'yu gozum kesiyor..

Hani biraz 'tirmalayarak ogrenesim geldi' sanki.. :-))

Tabii ki bu arada, handbook da uzerinde geliyordur umarim. Ayrica
biryerlerden indirmek gerekmiyordur..

tesekkurlerimle,

suleyman [linux acemisi]
saydin@anadolu.edu.tr