[Linux] DSL üzerindeki Fluxbox'ta Türkçe font kullanimi

From: m. baris demiray (baris@idealteknoloji.com)
Date: Tue 01 Feb 2005 - 18:03:54 EET

Merhaba,
Damn Small Linux üzerindeki Fluxbox'ta Türkçe font kullanabilmis olan var mi?

Dagitimi özellikle belirttim çünkü buldugum (saatlerce aranan liste arsivleri
ve google) bir çok Fluxbox belgesi DSL'de olmayan Debian komutlari
gerektiriyor (DSL->Knoppix->Debian iliskisinden dolayi bazi komutlar var ancak
hepsi degil). Font yüklemeyi anlatan belgeler de ayni sekilde. Slackware'da
kullandigim yöntemler (XF86Config, klavye haritalarinin yüklenmesi,.. vs) de
ise yaramadi ve bir türlü Türkçe karakter basmayi beceremedim.

Mesela Firefox'ta sayfalarin görüntülenmesinde sorun yok ancak Türkçe karakter
basmaya calistigimda þÞðÐÝ gibi karakterler görünüyor. Bir belgede [1] ise
soyle bir ifade var:

<alinti>
Aşağıdaki komutlar ile fluxbox /usr/local/ içerisine kurulacaktır. Özel bir
tercihiniz varsa bunu configure betiğine prefix parametresini ekleyerek
belirtebilirsiniz. Varsa diğer tercihlerinizi de, fluxbox'ı derlemeden önce
configure betiğinde belirtin.
Örneğin, --disable-nls doğal dil desteğini(native language support) iptal
ediyor. Yani fluxbox'ınızı Türkçe kullanmak isterseniz, --disable-nls
seçeneğini eklememeniz gerekiyor.
</alinti>

Aramalarim sirasinda DSL-0.9.2'de kullanilan Fluxbox'in configure
parametrelerine de ulasamadim.

Bu konularda bilgisi olan ve yardim edebilecek birileri var mi?

[1] http://toynak.com/warex/docs/fluxbox/fluxbox.html

--
DOS: n., A small annoying boot virus that causes random
spontaneous system crashes, usually just before saving a massive project.