Re: [Linux] Linuxta hangi programlama dilleri kullaniliyor

From: Kai Geek (kaigeek@linuxmail.org)
Date: Wed 21 Dec 2005 - 08:47:20 EET

Selamlar,
Linux uzerinde butun programlama dilleri icin gelistirme ortami vardir. Java, c++, c#, perl, delphi bunlardan bazilaridir. Bunun yaninda basit TCL/TK, bash script gibi dilleri de yordamlayabilirsiniz. Ancak Microsoft urunu olan Vbasic gibi diller icin sanirim ortam yoktur diye biliyorum. Acik kaynak dedigimiz zaman isletim sisteminin kodlarinin acikta yani gorulebilir ve kontrol edilebilir oldugunu soyleyebilirim. Ornegin linux/unix ve turevi os'lar açık kaynaktır ve de butun uzerinde calisan sistem ve de servislerin kaynak kodlarina erisebilirsiniz. En onemlisi kernelin acik olmasidir. Bu ucretsiz anlamina gelmez. Cogu insan bunu boyle yorumlasa da yanlis bir yorumdur. Acik Kaynak kodlu bir Linux distro olan Suse veya Redhat'in Enterprise versiyonlari da paralidir. Ancak bu para sisteme degil eklenen yazilimlara veya destege odenir. Linux sistemi icin para odemezsiniz. Ve istediginiz zaman isletim sisteminin kodunu gozetip kontrol edebilir veya dilerseniz siz de aynı kernel ile bir isletim sistemi insa edebilirsiniz. Durum Microsoft ürünlerinde böyle değildir, kernel kodları gizli ve kapalıdır. Erişemez ve göremezsiniz. Bunlar da kapalı kaynak işletim sistemine örnek verilebilir.
Saygılar,

Not: Bu Açık Kaynak sayesinde insanlar yazdığı kodların kontrol edilebilir ve paylaşılabilir olduğu için daha çok ilgi görmektedir.