Re: [Linux] Dansguardian ve SquidGuard

From: Umut D. (linuxlist@gmail.com)
Date: Sat 10 Dec 2005 - 17:55:40 EET

Ikisi farkli amaclara hizmet eder.

Dansguardian daha cok bir "content analyser" olarak calisir. blacklist,
whitelist vs pek cok exception durumu icin konfigurasyon dosyalari olsa
da en buyuk avantaji sayfanin icerigini dinamik olarak tarayarak
keywordlere gore izin vermesi veya yasaklamasi.

squidguard ise aktif guncellenen bir merkezi veritabani ve bu
veritabanindan otomatik olarak blacklist-whitelist guncellemesi
yapabilen bir yazilim.

bildigim kadariyla her ikisi de squid (veya muadili) uzerine entegre
ediliyor ve yontemleri ayni (squid uzerine herhangi bir ayar degisikligi
gerektirmiyor)

bir aralar arastirirken dansguardian icin squidguard blacklist bilgisini
otomatik alip dansguardiana uyduran bir kac acikkaynak proje gormustum,
durumlarini bilemiyorum.