Re: [Linux] Linux dagitimlarinin aralarindaki fark

From: Kai Geek (kaigeek@linuxmail.org)
Date: Fri 09 Dec 2005 - 15:55:37 EET

> lale akcan yazmış:

Merhaba,
kısaca her dağıtım farklı kişiler tarafından geliştirildiğinden paket sistemi en öncelikli değişkendir.

Debian: deb
Slackware: tgz
Redhat: rpm

gibi paketleri kullanır ama bu paketler bütün linuxler arasında kullanılabilir ve hatta tar.gz olan kaynak kod dosyaları da bütün linux sürümlerinde yüklenebilir. Bunun dışında dosya sistemleri de ext2 ext3 ReiserFS olarak değişebilir. iş istasyonu olarak unixe bariz bağımlı kalan Slackware önerilir. Sunucu sistemlerde 15000 paket ile gelen debian tavsiye edilir. Masaüstünde kullanacak iseniz hepsi sizin için aynıdır. Uygulama geliştirme ve windowsa yatkınlık bakımından Suse de denenebilir. Bir süre suse kullanın, sonra yavaş yavaş kendiniz kullanımı daha zor ama daha güvenilir, stabil dağıtıma doğru kayacaksınız.
saygılar,