[Linux] GNUPG ile İlgili

From: Alper KANAT (tunix@raptiye.org)
Date: Wed 31 Aug 2005 - 02:30:07 EEST

Merhaba,

Deneme amaçlı olarak bir anahtar çifti oluşturdum. Ancak 1-2 anlamadığım
yer var.

tunix@tunix:~$ gpg --list-key
/home/tunix/.gnupg/pubring.gpg
------------------------------
pub 1024D/7196415D 2005-08-30 [expires: 2005-09-06]
uid Hebele Gubele <aa@aa.com>
sub 2048g/D8CB216A 2005-08-30 [expires: 2005-09-06]

1) Buradaki sub ile başlayan kısım nedir ? Özel şifre midir ?

2) 7196415D ve D8CB216A tam olarak nedir ve ne işe yarar ? Biri özel,
diğeri açık anahtarım mı ?

Eğer bunlardan biri açık, diğeri özel anahtarımsa ASCII karakterleriyle
armor'ladığım dosyamı birine verdiğim zaman o halde benim özel
anahtarımı da görebiliyor olmalı ? Açıkcası bu konuda en az 3 belge
okumama rağmen tam olarak anlayabilmiş değilim bu olayı..

gpg --list-secret-keys dediğimde de yukarıdaki çıktının aynısını
veriyor. Bu çıkanlardan hiçbiri özel anahtarım değilse, özel anahtarımı
görmek istiyorsam ne yapmalıyım ?

Biraz karışık oldu sanırım, bu yüzden şimdiden vaktinizi aldığım için
özür dilerim.. Biri bana bu konuda açıklama yaparsa çok sevinirim.
Teşekkürler..