Re: [Linux] 64 bitlik linux kurulumu

From: Onur Kucuk (onur@kablonet.com.tr)
Date: Fri 26 Aug 2005 - 19:52:31 EEST

> 64 bitlik intel işlemcim var. (p 630). Linux dağıtımlarının 64 bit
> versiyonlarını kurmak istiyorum. (özellikle debian). 32 bitlik
> uygulamalar da çalışır mı? windows un 64 bitlik versiyonu hem 32 hem
> de 64 ü çalıştırıyor. Bunun gibi.

 Islemciniz IA-64 degil, EM64T ozelligine sahip bir IA-32, yani
register sayilari vs. IA-64 gibi degil, buna dikkat etmeniz
gerekebilir (derleyici ayarlari vs. belki, ornek senaryo aklima
gelmedi).

 Bu islemci ile AMD64 lerin yaptigi gibi hem 32bit hem de 64bit
sistemler icin derlenmis uygulamalari bir arada kullanabilirsiniz.
Onemli olan uygulamalarin kullandigi kutuphanelerin de ayni sekilde
derlenmis olmasi (32/64). Bunu da chroot kullanarak yapabilirsiniz.

 <onur.--.-.kablonet.com.tr>                     but wisdom listens