Re: [Linux] usb flashdisk sorunu

From: SULEYMAN AYDIN (saydin@anadolu.edu.tr)
Date: Tue 23 Aug 2005 - 18:18:41 EEST

flexy usb sorununu soyle cozdum:

flexy usb 'Comak' diskini benim cihaz 'sdb' olarak tanimak istermis. ustelik
partisyonlanmamis olarak!..

asagidaki yetki ve komut ile flexy Comak diskini slackware gordu ve sisteme
ekledi.

~# mount -t vfat /dev/sdb /mnt/sdb

hemen fstab icine buna uygun komutu ekleyip, user olarak kullanmaya basladim.

Demek ki flexy marka 'Comak' diskini tanimak icin bu ve/veya buna benzer
komut lazim.

Bu flexy comak diski arada bir arkadaslar tarafindan getirildigi icin ancak
bugun test edebildim ve sorunu cozdum.

Yaptigim bir baska sey: /etc/hotplug/blacklist icindeki 'usb-uhci' ve
'usbcore' kelimelerini 'uncomment' lemek idi. Bilmiyorum bunun herhangi bir
faydasi/rolu olmusmudur? Galiba bunlardan birisi 'comment'lenmis idi..
Demek ki bir zamanlar 'blacklist'i kurcalamisiz.. :-)
Bu arada; 'blacklist' belgesinin faydasi hakkinda bir arkadasimiz bilgi
verirse sevinirim.

Yardimci olan ve cozum onerisinde bulunan tum arkadaslara tesekkur ederim.

Burada yazilanlar, ileride benzer bir sorunla karsilasabilecek birisine ipucu
sunabilir diye bilgi vermek istedim.

sevgi/saygilarimla,

dipnot: [cogu zaman ne diyecegimi tam bilemedigim icin, artik bu gruptaki
cihazlara 'comak disk' demeyi tercih ediyorum].

suleyman
saydin@anadolu.edu.tr