[Linux] Debian/GNOME FAM Problemi

From: Alper KANAT (tunix@raptiye.org)
Date: Thu 11 Aug 2005 - 19:07:55 EEST

Biliyorum bunu 100. kez yazıyorum. Eminim bana GOOGLE diye bağıranlar da
olacaktır. Kabul ediyorum Google'ı kullanmasını bilmiyorum. Çünkü
kullandığım tüm ingilizce ve Türkçe anahtarlar maalesef sonuca
ulaştırmadı beni.. Biraz ayrıntılı olarak problemimden bahsedeyim.

Şu anda sistemde kendi derlediğim çekirdek çalışıyor. 2.6.12.3 sürüm
olan bu çekirdeğe inotify-0.23-rml-2.6.12-15.patch dosyası ile yama
yaptım ve inotify desteği kazandırdım. (Bu sürümün benim sürümüme
uyumluluğundan şüphe duyuyorum gerçi..) /dev/inotify dosyası da yerli
yerinde duruyor şu anda.. dnotify'ı da derleme sırasında kapatmıştım.
Bundan dolayı FAM bozulabilir mi ?

Sistemimi gerektiğinde melez paketler kurabilecek şekilde ayarlamıştım.
Ancak şu ana kadar neredeyse tüm sistemi testing deposundan kurdum.
FAM'la ilgili tüm paketler yüklü. Fakat şu anda GNOME menülerinde bir
program kurduğumda yerleşmediği gibi, hiçbir dosya ve klasör otomatik
olarak güncellenmiyor. Son Kullanılan Belgeler'deki herşeyi temizliyorum
ama orada duruyorlar. Bir ZIP vb dosyayı açıyorum ama klasörü
güncellemeden açılan dosya ya da klasörü göremiyorum.

Google'da FAM'ın eskidiğini, yerine Gamin'in kullanıldığını gördüm.
Gamin de inotify sistemini kullanıyormuş sanırım. FAM'ı kaldırdı,
kendisini kurdu ama yine de sonuç değişmedi.

Şimdi ben ne yapayım ? Nerdeyse 1-1,5 aydır apt-get dist-upgrade
komutuyla umut ederek GNOME ve FAM sistemlerinde birşeylerin
değişeceğini umdum ama neredeyse hiç paket güncellemiyor APT... Başka
kimse bu sorunu yaşamıyor mu ? Ya da birileri fikir yürütemiyor mu ?
FAM'ı stable deposundan kurmak işe yarar mı acaba ?

Fikri olan varsa söylesin lütfen...