[Linux] i386 i686 kernel

From: Depeche (mesut@metalyapi.com)
Date: Thu 11 Aug 2005 - 15:05:19 EEST

Selamlar,
Athlon XP 2500+ cpu olan bir pc'de Redhat 9 yuklu. Kerneli update etmek istiyorum.
ftp://ftp.linux.org.tr/pub/mirrors/redhat/updates/9/en/os/ adresine gittigimde athlon,i386,i586,i686 klasorleri var.
uname -a yazdigimda halihazirda calisan makina asagidaki satiri gosteriyor.
Linux rh9 2.4.20-8 #1 Thu Mar 13 17:18:24 EST 2003 i686 athlon i386 GNU/Linux

Burada hem i686,hem i386, hemde athlon yazisini gorunce kafam karisti. Benim hangisini yuklemem gerekli?

Arti kerneli update etmemin sebebi makina asagi yukari 10-15 gundur 2,3 gunde bir kiltileniyor. En son ramleri degistiridim, su anda bekliyorum tekrar yaparsa kerneli update etmeyi deneyecegim. Makine kilitlendiginde /var/log/messages kismina baktigimda hep kswapd hatasi var kilitlendigi anda.
Son bi sey mesela ,kernel-2.4.20-28.9.athlon.rpm dosyasini kurduktan buna bagli olarak baska birseyide update etmelimiyim? Muhtemelen acilista hem yuklu kerneli hemde yukledigim kerneli gosterecek.Sayet yeni kernel ile makinayı actigimda bir problem olursa , eski kernel ile normal bir sekilde yine eski sistem pc'yi acabilirim degilmi? Cunku makine File Server olarak kullaniliyor ve hic kapanmayip devamli calisan bir server.