Re: [Linux] msi 510c dizüstü bilgisayar'da kilitlenme

From: Onur Kucuk (onur@kablonet.com.tr)
Date: Tue 09 Aug 2005 - 14:47:28 EEST

On Tue, 9 Aug 2005 14:14:35 +0300
Hasan Karaboga <hakabon@gmail.com> wrote:

> Merhaba,
> Ben Msi m 510c dizüstü bilgisayar aldım.
> Suse 9.3 Pro kurdum, Sorun ÅŸu:
> Sistem açılıyor, sıra pencere yöneticisini açmaya gelince,
> touchpad-klavye kilitleniyor. Bazen kullanıcı adı ve şifreyi
> yazdıktan sonra kilitleniyor.
>
> Bazen de açılıyor, açıldığı zaman genelde bir sorun olmadan
> çalışıyor, yine kilitlenme olabiliyor ama.
>
> Sonra Mandriva le 2005 kurdum,
> suse de yaşadığım kilitlenme sorunları aynen Mandriva'da da oluyor,
>

> Bilgisayarın özellikleri şöyle:
>
> Ä°ÅŸlemci, Chipset ve Bellek:
> [...]

 Bilgisayariniz fazla isiniyor olabilir. Sistem fanlari calisiyor mu ?
Sicaklik asiri derecede artiyor mu ? Ornegin ACPI tablonuz standartlara
uyumsuz ise linux sicaklik / fanlar gibi verileri duzgun takip edemiyor
olabilir.

 Oncelikle bir BIOS guncellemesi yapmanizi oneririm. Donanim
ureticisi firmanin yaptigi bir hataya denk geliyor olabilirsiniz.
Ornegin bir ara EPox anakartlarda benzer sorunlar oluyordu ancak
bios guncellemesi ile epox sorunu duzeltmisti. Ayrica sisteminize sistem
bilgilerini gosteren bir programcik (applet) kurarak sistemin durumunu
takip edin. Ornegin GKrellm2 kullanarak islemciye binen o anki (kismen)
yuk, sicaklik gibi verileri aninda gorebilirsiniz. Boylece kitlenme
aninda sistemdeki sorunu gozlemleme sansiniz belki olabilir.

 Bir de, X acilmadiginda sistem kilitlenmiyor gibi bir sonuca vardim
yazdiklarinizdan. Agir yuk altinda da konsolda kilitleniyor mu =? X de
ekran kartiniz nasil ayarli ?

 <onur.--.-.kablonet.com.tr>                     but wisdom listens