[Linux] cdrom üzerinde io error

From: Volkan YAZICI (yazicivo@ttnet.net.tr)
Date: Sat 23 Apr 2005 - 14:33:17 EEST

Merhaba,

Bozuk sektörlere sahip bir cdrom'u mount edip, içinden dosya kopyalamaya
çalıştığım zaman, sistemdeki proc chart (process fork chart) tavan
yapıyor ve bir kaç saniye sonra diğer tüm uygulamalar çalışmaz hale
geliyor. Fareyi hareket ettirebiliyorum, hatta neredeyse tüm yazılımlar
yapılan isteklere cevap veriyor ama dakikalarca gecikmeyle. Örneğin
xmms'in üzerine gelip c tuşuna basınca parçanın pause etmesi duruma göre
1 ile 2 dakika arası değişiyor.

Bu durumdan kurtulmanın bir çaresi yok mudur? Hayır yani cd bozuksa
bozuk de ve çık, ne gereği var ben kill -9 diyene kadar denemeye. Acaba
çekirdeğin ilgili dosyasında bu deneme olayına bir sınır getirebilmemiz
mümkün mü? Bir de eğer bu mümkünse şöyle bir şey yapmak için OSI
standartlarına göre kaç deveye hendek atlatmam gerekecek: cdrom'u iki
ayrı modül olarak derleyeyim, birinde deneme sayısı sınırı A, diğerinde
B olsun. Ben istediğim modülü load edip ona göre cdrom'dan dosya çekmeye
çalışayım.

Bu arada unutmadan, /var/log/messages'taki ilgili satır:
kernel: end request: I/O error, dev hdb, sector 363848
Bu satırdan aynı dosyada epey bir var.

İyi çalışmalar.