Re: [Linux] Postfix ve Firewall

From: Mert İzgil (linux@hebux.com)
Date: Fri 22 Apr 2005 - 17:07:31 EEST

Sistemde 2 ethernet kartı var. Sunucu gateway. eth1 iç ağa eth0 internete
bakıyor. Tek ethernetli bir web sistemi olsaydı kolayca ruleları hazırlardım
ama 2 ethernetli routing'li bir sistem olunca zorlandım keza yazdığım
kurallarda çalışmadı. Zaten bu kuralda eth0 ın hiç işi yok şu anki sorunda.
eth1 iç ağa bakıyor ve iç ağdaki clientlar sunucunun hiç bir şeyine
erişemiyor, ta ki firewall'ı kapatıp tekrar açınca. Aslında elle açarım ama
boyle olsun istemiyorum sorunun kaynağını öğrenmek istiyorum. Aklım mantığım
almıyor kapatıp açılınca çalışmasını. Sabahtan beri uğraşıyorum. 279 satır
kural var tek tek hepsinin başına # koyup denemeyi düşünüyorum, sorunun
kaynağını çözmek adına...