[Linux] Postfix ve Firewall

From: Mert İzgil (linux@hebux.com)
Date: Fri 22 Apr 2005 - 10:25:11 EEST

Merhabalar,

2 tane sorum olacaktı.

1-) Postfix smtp bağlantılarında 5 sn kadar bekliyor. Ondan sonra maili kabul ediyor. Bunun nedeni ne olabilir ?

2-) http://www.hebux.com/dogu/files/iptables adresinden görebileceğiniz bir firewall kuralım var. Bu firewall kuralını çeşitli yardımcı programlarla oluşturdum. Tam işimi gören bir kural listesi. Fakat şöyle bir sorunum var. Firewall'ı servisler içerisinden açılışta çalıştırılmasını istediğim zaman, sunucu ilk açıldığında ping dahil her şeye kapalı oluyor. Fakat client'lar DHCP'den IP alabiliyor, aynı zamanda domain'e girebiliyor. Fakat domain'e girerkende profilllerini yüklemiyor clientların. Sunucu açıldıktan sonra firewall'ı kapattığımda herşey düzeliyor. Daha sonra elle tekrar başlattığımda hiç bir sorun olmadan düzgün bir biçimde sunucu işliyor.

Ben sorunun iptables'ın bazı servislerden önce çalışması yüzünden olduğunu düşünüp, açılışta çalıştırılmasını kaldırıp, rc.local dosyasından elle çalıştırılmasını girdim. Böylece tüm servisler çalıştıktan sonra çalışacaktı. -Varsa- böyle bir sorun düzelir düşüncesindeydim fakat aynı sorunu yine yaşadım. Hİç bir şekilde mantıkda kuramıyorum, çünkü kapattığımda düzelen şey'in , tekrar açtığımda bozulması gerekir ama hiç bir sorun olmadan devam ediyor. Hatta INput mangle ve nat zincirlerinin sırasınıda değiştirdim, birşey değişmedi. Sorun nerede?

Lütfen yardım edebilir misiniz?

Teşekkürler,