[Linux] SNMP

From: KENAN SAN (san@istanbul-ulasim.com.tr)
Date: Tue 19 Apr 2005 - 10:02:37 EEST

Suse 9.1 kullanıyorum üzerinde squid proxy çalışıyor.
ADSL hatta bakan ethernet kartının bandwith'ini dinlemek istiyorum.
SNMP kurulu ama herhangi bir ayar yapmadım.
NT makinede MRTG cfgmaker'ı çalıştırdığımda

C:\mrtg-2.9.29\bin>perl cfgmaker public@10.x.x.x <mailto:public@10.x.x.x>
--global 'WorkDir: c:\inetpub\w
wwroot\mrtg' --output mrtg7.cfg
--base: Get Device Info on public@10.x.x.x <mailto:public@10.x.x.x> :
SNMP Error:
no response received
SNMPv1_Session (remote host: "10.x.x.x" [10.x.x.x].161)
                  community: "public"
                 request ID: -2146123957
                PDU bufsize: 8000 bytes
                    timeout: 2s
                    retries: 5
                    backoff: 1)
 at C:/mrtg-2.9.29/bin\..\lib\mrtg2/SNMP_util.pm line 570
SNMPWALK Problem for 1.3.6.1.2.1.1 on public@10.x.x.x
<mailto:public@10.x.x.x> :
 at cfgmaker line 709

hatası vererek configurasyon dosyasını oluşturmuyor. Daha önce Suse 8.0
vardı ve hiçbir ayar yapmadan sadece snmpd çalıştırınca aynı işlemi
gerçekleştirebiliyordum. Acaba Linux tarafında ne gibi bir ayar yapmam lazım
yardımcı olabilecek varsa çok memnun olurum.

Şimdiden teşekkürler iyi çalışmalar

Kenan ŞAN